Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2008

Ο «άλλος» Ιησούς Χριστός

Στο παρόν άρθρο θα εξετάσω ορισμένα εδάφια της βίβλου, που μας παρουσιάζουν έναν Χριστό αρκετά «παράξενο» και διαφορετικό από ότι έχουμε συνηθίσει. Αντί του γλυκύτατου και πράου Ιησού, εδώ βλέπουμε έναν εκδικητικό, βίαιο, απότομο και δύστροπο άνθρωπο, που μας προκαλεί ενστικτωδώς την αντιπάθεια... Ας ξεκινήσω από το ευαγγέλιο του Ματθαίου: (10, 34-36)


34 ΜΗ ΝΟΜΙΣΗΤΕ ΟΤΙ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΕΙΡΗΝΗΝ ΕΠΙ ΤΗΝ ΓΗΝ, ΔΕΝ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΕΙΡΗΝΗΝ, ΑΛΛΑ ΜΑΧΑΙΡΑΝ.

35 ΔΙΟΤΙ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΩ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΝΥΜΦΗΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΡΑΣ ΑΥΤΗΣ.

36 ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΟΙ ΟΙΚΙΑΚΟΙ ΑΥΤΟΥ.


Παρομοίως στο κατά Λουκάν: (14, 26)


26 ΕΑΝ ΤΙΣ ΕΡΧΗΤΑΙ ΠΡΟΣ ΕΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΣΗ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑΣ ΑΔΕΛΦΑΣ ΕΤΙ ΔΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΑΥΤΟΥ ΖΩΗΝ, ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΗΝΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΟΥ.


Ο «φιλειρηνικός» Ιησούς σ' αυτά τα αποσπάσματα λέει ξεκάθαρα στους μαθητές του οτι δεν ήρθε για να φέρει ειρήνη, αλλά πόλεμο (μάχαιρα). Ήρθε για να χωρίσει τους οπαδούς του από τους γονείς και τα υπόλοιπα οικεία τους πρόσωπα, λέγοντας μάλιστα οτι όποιος δεν μισεί τον πατέρα, τη μητέρα, τα παιδιά, τα αδέρφια, όπως επίσης και την ίδια του τη ζωή (!), δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει μαθητής του. Εδώ μας θυμίζει περισσότερο κάποιον φανατικό Ταλιμπάν ιερέα, που συμβουλεύει τους οπαδούς του να μισήσουν τους δικούς τους, για να τον ακολουθήσουν με απερίσπαστο φανατισμό... Ας μιλήσουμε και λίγο για μαχαίρια: (Λουκ. 24, 36-38)


36 ΕΙΠΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΟΣΤΙΣ ΕΧΕΙ ΒΑΛΑΝΤΙΟΝ ΑΣ ΛΑΒΗ ΑΥΤΟ ΜΕΘ ΕΑΥΤΟΥ, ΟΜΟΙΩΣ ΚΑΙ ΣΑΚΚΙΟΝ ΚΑΙ ΟΣΤΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΣ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟ ΙΜΑΤΙΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΑΓΟΡΑΣΗ ΜΑΧΑΙΡΑΝ.

37 ΔΙΟΤΙ ΣΑΣ ΛΕΓΩ ΟΤΙ ΕΤΙ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΘΗ ΕΙΣ ΕΜΕ, ΤΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΝΟΜΩΝ ΕΛΟΓΙΣΘΗ, ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙ ΕΜΟΥ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΣΙ ΤΕΛΟΣ.

38 ΟΙ ΔΕ ΕΙΠΟΝ ΚΥΡΙΕ ΙΔΟΥ ΗΔΗ ΔΥΟ ΜΑΧΑΙΡΑΙ. Ο ΔΕ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΝ ΕΙΝΑΙ.


Οι συμβουλές του προς το ακροατήριο είναι οι εξής: «όποιος έχει λεφτά ας τα πάρει μαζί του, ενώ όποιος δεν έχει να πουλήσει τα ρούχα του για να αγοράσει μαχαίρι». Κάπως... περίεργες προτροπές από έναν δάσκαλο της ειρήνης, που δεν σκοπεύει να ασχοληθεί με τα εγκόσμια, γιατί το βασίλειό του είναι «έξω από αυτόν τον κόσμο»! Περισσότερο μοιάζει με κάποιον οπλαρχηγό, που σχεδιάζει ένοπλη εξέγερση... Πράγματι, τα μαχαίρια σε τί θα χρησιμεύσουν; (Λουκ. 19, 27)


27 ΠΛΗΝ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΜΟΥ ΕΚΕΙΝΟΥΣ, ΟΙΤΙΝΕΣ ΔΕΝ ΜΕ ΗΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΒΑΣΙΛΕΥΣΩ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ, ΦΕΡΕΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΦΑΞΑΤΕ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΜΟΥ.

Σαφέστατη εντολή: «Φέρτε μου όλους τους εχθρούς, που δεν αναγνωρίζουν τη βασιλεία μου, και σφάξτε τους μπροστά στα πόδια μου»!! Αν ακούγαμε αυτό το απόσπασμα χωρίς να ξέρουμε από πού προέρχεται, θα υποθέταμε οτι το είπε κάποιος σαν τον Δον Κορλεόνε από το «Νονό»! Κι όμως, το είπε ο ειρηνοποιός, γλυκύτατος και πράος Χριστός... Τα μαχαίρια όμως έχουν και άλλη χρησιμότητα: (Λουκ. 12, 58-59)


58 ΕΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΓΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΟΝΤΑ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΝ ΚΑΘ ΟΔΟΝ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΧΘΗΣ ΑΠ ΑΥΤΟΥ, ΜΗΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΡΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΡΙΤΗΝ ΚΑΙ Ο ΚΡΙΤΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΔΩΣΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΤΗΝ ΚΑΙ Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΣΕ ΒΑΛΗ ΕΙΣ ΦΥΛΑΚΗΝ.

59 ΣΟΙ ΛΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΞΕΛΘΕΙ ΕΚΕΙΘΕΝ ΕΩΣΟΥ ΑΠΟΔΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΧΑΤΟΝ ΛΕΠΤΟΝ.


Ο Ιησούς εδώ δίνει μια εύκολη και γρήγορη λύση σε όσους έχουν χρέη. Καθώς πηγαίνουν με τον αντίδικό τους (αυτόν που του χρωστούν) στο δικαστήριο, να προσπαθήσουν να απαλλαχθούν από αυτόν μια και καλή! Όπως είναι διατυπωμένο αυτό, δε χωράει αμφιβολία οτι εννοεί την εξόντωση του αντιδίκου σε κάποιο σκοτεινό στενό. Στην περίπτωση που διστάσουν να το κάνουν, ο δικαστής θα τους ρίξει φυλακή, όπου σίγουρα θα σαπίσουν μέχρι να ξεπληρωθεί το χρέος τους! Οπότε, το «δραστικό» αυτό μέτρο είναι επιβεβλημένο!! Αν κάποιος τα έλεγε αυτά σήμερα, στην καλύτερη περίπτωση θα τον χαρακτήριζαν ακραίο αναρχικό, ή ακόμα και λωποδύτη... Ας εξετάσουμε τώρα την απαράδεκτη συμπεριφορά του Μεσσία στο συμβάν με τη Συροφοίνισσα: (Μαρκ. 7 ,24-30)


24 ΚΑΙ ΣΗΚΩΘΕΙΣ ΕΚΕΙΘΕΝ ΥΠΗΓΕΝ ΕΙΣ ΤΑ ΜΕΘΟΡΙΑ ΤΥΡΟΥ ΚΑΙ ΣΙΔΩΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣΕΛΘΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΙΚΙΑΝ. ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΘΗ ΤΟΥΤΟ ΜΗΔΕΙΣ, ΔΕΝ ΗΔΥΝΗΘΗ ΟΜΩΣ ΝΑ ΚΡΥΦΘΗ.

25 ΔΙΟΤΙ ΑΚΟΥΣΑΣΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΓΥΝΗ, ΤΙΣ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΟ ΘΥΓΑΤΡΙΟΝ ΕΙΧΕ ΠΝΕΥΜΑ ΑΚΑΘΑΡΤΟΝ, ΗΛΘΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΠΕΣΕΝ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΟΔΑΣ ΑΥΤΟΥ.

26 ΗΤΟ ΔΕ Η ΓΥΝΗ ΕΛΛΗΝΙΣ ΣΥΡΟΦΟΙΝΙΣΣΑ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΚΑΛΕΙ ΑΥΤΟΝ ΝΑ ΕΚΒΑΛΗ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟΝ ΕΚ ΤΗΣ ΘΥΓΑΤΡΟΣ ΑΥΤΗΣ.

27 Ο ΔΕ ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ, ΑΦΕΣ ΠΡΩΤΟΝ ΝΑ ΧΟΡΤΑΣΘΩΣΙ ΤΑ ΤΕΚΝΑ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΝ ΝΑ ΛΑΒΗ ΤΙΣ ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΡΙΨΗ ΕΙΣ ΤΑ ΚΥΝΑΡΙΑ.

28 Η ΔΕ ΑΠΕΚΡΙΘΗ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ, ΝΑΙ ΚΥΡΙΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΥΝΑΡΙΑ ΥΠΟΚΑΤΩ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΤΡΩΓΟΥΣΙΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΨΙΧΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.

29 ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ, ΔΙΑ ΤΟΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΥΠΑΓΕ. ΕΞΗΛΘΕ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΘΥΓΑΤΡΟΣ ΣΟΥ.

30 ΚΑΙ ΟΤΕ ΥΠΗΓΕΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΝ ΑΥΤΗΣ, ΕΥΡΕΝ ΟΤΙ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟΝ ΕΞΗΛΘΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΗΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΚΛΙΝΗΣ .


Πηγαίνοντας στα σύνορα Τύρου – Σιδώνας, δέχτηκε στο σπίτι που έμενε την επίσκεψη μιας Ελληνίδας ή Συροφοίνισσας γυναίκας. Όποια κι αν ήταν η εθνικότητά της, σε καμία περίπτωση δεν ήταν Ιουδαία (εκλεκτός λαός). Στην σπαρακτική της παράκληση (έπεσε στα πόδια του) να θεραπεύσει τη κόρη της, ο Ιησούς απάντησε ψυχρά οτι δεν μπορεί να σπαταλήσει το ψωμί που έχει για τα παιδιά, δηλαδή τους Εβραίους, στα... σκυλάκια, δηλαδή τους εθνικούς!! Ρατσιστικότατη, σκληρή και απαράδεκτη απάντηση σε μια συντετριμμένη από τον πόνο μάνα, που είχε την ανάγκη του... Η Συροφοίνισσα όμως δεν πτοείται και του απαντάει, εξευτελίζοντας απόλυτα τον εαυτό της, ότι ακόμα και τα σκυλιά τρώνε τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι των παιδιών! Ο Μεσσίας επιτέλους κινητοποιείται και λέει στη μητέρα να φύγει και να επιστρέψει στην κόρη της, την οποία θα θεραπεύσει «εξ αποστάσεως». Μια τόσο άκαρδη αντιμετώπιση θα χαρακτήριζε ίσως έναν τυρρανικό μονάρχη, όχι όμως και το γιο του πανάγαθου Θεού... Η σκληρότητα του υιού φαίνεται και σε άλλο εδάφιο, αυτή τη φορά απέναντι σε ένα απλό δέντρο: (Μαρκ. 11)


12 ΚΑΙ ΤΗ ΕΠΑΥΡΙΟΝ ΑΦΟΥ ΕΞΗΛΘΟΝ ΑΠΟ ΒΗΘΑΝΙΑΣ ΕΠΕΙΝΑΣΕ.

13 ΚΑΙ ΙΔΩΝ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΣΥΚΗΝ, ΕΧΟΥΣΑΝ ΦΥΛΛΑ, ΗΛΘΕΝ ΕΝ ΤΥΧΟΝ ΕΥΡΗ ΤΙ ΕΝ ΑΥΤΗ. ΚΑΙ ΕΛΘΩΝ ΕΠ ΑΥΤΗΝ ΟΥΔΕΝ ΕΥΡΕΝ ΕΙΜΗ ΦΥΛΛΑ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΟ ΚΑΙΡΟΣ ΣΥΚΩΝ.

14 ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΙΘΕΙΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ, ΜΗΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΝΑ ΜΗ ΦΑΓΗ ΚΑΡΠΟΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΗΚΟΥΟΝ ΤΟΥΤΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΑΙ ΑΥΤΟΥ ...

20 ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΙ ΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΕΙΔΟΝ ΤΗΝ ΣΥΚΗΝ ΕΞΗΡΑΜΜΕΝΗΝ ΕΚ ΡΙΖΩΝ.

21 ΚΑΙ ΕΝΘΥΜΗΘΕΙΣ Ο ΠΕΤΡΟΣ, ΛΕΓΕΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ, ΡΑΒΒΙ ΙΔΕ Η ΣΥΚΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΚΑΤΗΡΑΣΘΗΣ ΕΞΗΡΑΝΘΗ.


Περνώντας μπροστά από μια συκιά, ο Χριστός πεινασμένος καθώς ήταν πλησίασε να κόψει κανένα σύκο. Δεν ήταν όμως η εποχή τους και βρήκε μόνο φύλλα. Τότε θύμωσε και καταράστηκε τη συκιά να μαραθεί, κάτι που επιβεβαιώθηκε την επόμενη μέρα, όταν οι μαθητές που πέρασαν από μπροστά της την βρήκαν ξεραμένη... Τώρα, τί του έφταιξε το κακόμοιρο το δεντράκι που δεν είχε σύκα, αφού δεν ήταν καν η εποχή τους... Μάλλον αυτός έφταιγε γιατί αναζητούσε έναν καρπό σε ακατάλληλη εποχή. Δυστυχώς, η συκιά πλήρωσε την «ιερά οργή» με αιώνιο ξέραμα! Για το κερασάκι στην τούρτα, θα κλείσω με ένα αηδιαστικό εδάφιο από την αποκάλυψη: (3, 14-16)


14 ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΛΑΟΔΙΚΕΩΝ ΓΡΑΨΟΝ ΤΑΥΤΑ , ΛΕΓΕΙ Ο ΑΜΗΝ Ο ΜΑΡΤΥΣ Ο ΠΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ, Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΤΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
15 ΕΞΕΥΡΩ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΨΥΧΡΟΣ ΕΙΣΑΙ, ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΟΣ, ΕΙΘΕ ΝΑ ΗΣΟ ΨΥΧΡΟΣ Η ΖΕΣΤΟΣ.
16 ΟΥΤΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΣΑΙ ΧΛΙΑΡΟΣ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΨΥΧΡΟΣ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΟΣ, ΜΕΛΛΩ ΝΑ ΣΕ ΕΞΕΜΕΣΩ ΕΚ ΤΟΥ ΣΤΟΜΑΤΟΣ ΜΟΥ.


Ο πανάγαθος Χριστός επιπλήττει εδώ τον επίσκοπο της Εκκλησίας της Λαοδικίας. Του επισημαίνει οτι δεν είναι ούτε ζεστός ούτε κρύος, αλλά χλιαρός. Επειδή αυτό είναι τόσο κακό, τον απειλεί οτι θα... κάνει εμετό πάνω του! Μπλιάχ! Θα είναι αγιασμένα τουλάχιστον τα ξέρατα;


Η Εκκλησία, μπροστά στον κίνδυνο να διαβάσουν οι πιστοί αυτά τα αποσπάσματα, έδωσε κατά καιρούς διάφορες ερμηνείες του τύπου «εδώ μιλάει μεταφορικά» ή «είναι συμβολικό αυτό» και άλλες παρομοίως φαιδρές. Πρέπει να επισημάνω όμως, πως όταν γράφτηκαν αυτά θεωρούνταν όλα κυριολεκτικά, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Οι ερμηνείες οτι είναι συμβολικά ήρθαν πολλούς αιώνες αργότερα, από τους Πατέρες και τους λοιπούς απολογητές της Εκκλησίας, προφανώς για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα...


Πώς εξηγείται όμως αυτή η «μανιοκαταθλιπτική» συμπεριφορά του Χριστού; Το ένα ενδεχόμενο είναι να μην υπήρξε ποτέ και οι ευαγγελιστές να συνέθεσαν την εικόνα του από διάφορες ανόμοιες προσωπικότητες της εποχής. Γι' αυτό άλλες φορές παρουσιάζεται πράος, ενώ άλλες φορές εκδικητικός. Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι να υπήρξε πράγματι ο ιστορικός Ιησούς, αλλά να του αποδόθηκαν μυθικά χαρακτηριστικά που δεν διέθετε, τα οποία σε συνδυασμό με όσα αληθινά χαρακτηριστικά βρήκαν το δρόμο τους στα ευαγγέλια, να δημιούργησαν ένα ετερόκλητο μείγμα. Κρίνετε και μόνοι σας...


Δείτε επίσης:

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πως "κανονικός" Ιησούς δεν υπήρξε ποτέ..
Ο Ιησούς(αν υπήρξε ιστορικά) ήταν απλώς ένας επαναστάτης κατά της Ρωμαϊκής εξουσίας και προωθούσε τα συμφέροντα της εβραϊκής φυλής (λογικό μιας και ο καθένας μας προωθεί τα συμφέροντά του).
Αυτοί που τον ανέδειξαν ως δήθεν με θεϊκή φύση το έκαναν για να μοσχοπουλούν εικονίτσες και κομποσκοίνια.
Αν ο Σαούλ (Πέτρος) προωθούσε την ίδια χρονική περίοδο με τον Γιαχσού τους λόγους και τις διδαχές του, είμαι βέβαιος πως ο δεύτερος θα διαφωνούσε και θα απέρριπτε την πρακτική αυτή 'μετά βδελυγμίας'.

Ω γλυκύ μου έαρ είπε...

Αγαπητέ φίλε καλησπέρα
Βρέθηκα κατά τύχη στο Blog σου και διάβασα με ενδιαφέρον τα θέματα και τον λόγο για το οποίο το ξεκίνησες.
Συγχαρητήρια καταρχήν για την προσπάθεια. Θέλω να σου αναφέρω ότι η ιστορία σου μοιάζει με την ιστορία μου. Μεγάλωσα σαν χριστιανός, αρνήθηκα μεγαλώνοντας τον χριστιανισμό και στην συνέχεια βρήκα πολλές αποδείξεις για το πόσο ψεύτικη και απάνθρωπη θρησκεία είναι ο χριστιανισμός και πόσο κακό δημιούργησε στον κόσμο. Πείστηκα για τις απόψεις μου. Βέβαια όταν έψαξα σε άλλες θρησκείες ακόμα και στο δωδεκάθεο βρήκα πράγματα χειρότερα από αυτά που νόμιζα ότι υπήρχαν μόνο στον χριστιανισμό. Η κατάληξη..; Άρχισα να επανεξετάζω όλα αυτά που με έδιωξαν από την ορθοδοξία. Αυτό που συνειδητοποίησα ήταν ότι έβλεπα την ορθοδοξία μέσα από τα μάτια άλλων (αυτά που έλεγαν ή έπραταν) και όχι μέσα από τα δικά μου. Είναι λίγος βέβαια ο χώρος για να αρχίσω να αναφέρω όλα αυτά που αναδύθηκαν στο μυαλό μου και μου ξεκαθάρισαν σκέψεις που είχαν καταλήξει να γίνουν τοξικές. Αν σε ενδιαφέρει έχω ξεκινήσει και εγώ ένα blog «gleke-mou-ear-blogspot.com». Μπες κάποια στιγμή και δες το. Είναι στην πολύ αρχή του βέβαια ακόμα γιατί μόλις ξεκίνησα. Φίλε έχω διαφορετική άποψη (πλέον στην ζωή μου) για τα θέματα που αναφέρεσαι, συγχαρητήρια όμως για την αναζήτηση σου και να ξέρεις ότι πραγματικά άσχετα από τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει κάποιος είναι πολύ δημιουργικόα να υπάρχουν άνθρωποι που αναζητούν την αλήθεια. Καλή συνέχεια με το blog σου.

Ω γλυκύ μου έαρ είπε...

Έκανα λάθος στην διεύθυνση και έδωσα το «gleke-mou-ear-blogspot.com». Η σωστή είναι «gleke-mou-ear.blogspot.com»

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικής ποιότητας... αλιεύματα.

Η άποψή μου είναι ότι ο Ιησούς ήταν απλά _άνθρωπος_, με πολλά στοιχεία, τα περισσότερα από τα οποία ήταν πνευματικά (που αν ασχοληθείς μαζί τους έχουν πολύ ενδιαφέρον γιατί περιέχουν πολλές αλήθειες ΧΩΡΙΣ να χρειάζεται να πιστεύεις στον... Αγιο Μπαμπά του), και μερικά ήταν επαναστατικά (όσον αφορά το λαό του κλπ).

Τώρα, όσα αλίευσες δείχνουν ότι ήταν ΑΝΘΡΩΠΟΣ με ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ και ...ούτε Υιός του Θεού, ούτε άγιος καν. Απλώς... οργισμένος εθνικός γκουρού (της εποχής) με τις κακές στιγμές του, την οργή του, κ.ο.κ.

Τα περί "Υιού του Θεού" προστέθηκαν αργότερα, αλλά πολύ πριν το θάνατό του, αφού δεχόταν πιέσεις να παίξει αυτό τον Προκαθορισμένο ρόλο, ενώ δεν έπαυε να ονομάζει τον εαυτό του "Υιό του ΑΝΘΡΩΠΟΥ" (πράμα που κανένας θεολόγος δεν εξήγησε ποτέ ΣΩΣΤΑ).

"Υιός του Ανθρώπου" σήμαινε μάλλον "εξελιγμένος άνθρωπος" κατά μερικούς. Κατά άλλους, σήμαινε άλλα πράματα - που ποτέ μου δεν τα βρήκα σωστά. Ερεύνησέ τα και θα σου είμαι ευγνώμων.

Σε λίγο μπαίνεις και στο blogroll.

Γιάννης Χαρατσίδης είπε...

Φίλε Ανορθόδοξε, διάβασα το άρθρο σου σχετικά με τον Ιησού. Η αλήθεια δυστυχώς είναι πως ερμηνεύεις τα εδάφια της Αγίας Γραφής εντελώς επιφανειακά, χωρίς να έχεις κάνει τον κόπο να τα μελετήσεις. Είδα στο προφίλ σου πως είσαι επιστήμονας, γιατρός. Θα έπρεπε λοιπόν να χρησιμοποιείς επιστημονικά εργαλεία και μεθόδους, σαν επιστήμονας που είσαι, αν θέλεις να εκφέρεις αξιόπιστες θέσεις και σχόλια που αφορούν την Βίβλο.

Θα σχολιάσω ένα μόνο απόσπασμα απο αυτά που αναφέρεις, για οικονομία χώρου.

Λουκ. 12:57-58
Γιατί δεν κρίνετε κι από μόνοι σας ποιο είναι το σωστό; Όταν για παράδειγμα πηγαίνεις με τον αντίδικό σου στο δικαστή, φρόντισε όσο βρίσκεσαι ακόμη στο δρόμο να (ἀπηλλάχθαι) συμφιλιωθείς μαζί του, γιατί αλλιώς, αν σε πάει στο δικαστή, ο δικαστής θα σε παραδώσει στο δεσμοφύλακα και ο δεσμοφύλακας θα σε κλείσει στη φυλακή.

Ανάλογη αναφορά έχουμε στο Ματθ.5:25
Κοίταξε να συμβιβαστείς (εὐνοων) γρήγορα με τον αντίδικό σου, όσο ακόμα βρίσκεστε στο δρόμο προς το δικαστήριο, γιατί ύστερα ο αντίδικος θα σε παραδώσει στο δικαστή, κι ο δικαστής θα σε παραδώσει στο δεσμοφύλακα, κι αυτός θα σε κλείσει στη φυλακή.

απαλλασσω = να συμφιλιωθώ (Πλατωνικοί Διάλογοι τομ. 6)

εὐνοέω = συμφωνώ
ευνοεω τω αντιδικω = συμφωνώ με τον αντίδικο, συμβιβάζομαι

Σύμφωνα με το Ρωμαϊκό Δίκαιο που ίσχυε την εποχή εκείνη, κάποιος που χρωστούσε μπορούσε να κάνει μια ιδιωτική συμφωνία με τον πιστωτή του πριν φτάσει η υπόθεση στο δικαστήριο, πριν αρχίσει η δίκη.

Οπότε αυτό που μας προτρέπει ο Ιησούς είναι όχι "να εξοντώσουμε τον αντίδικο σε κάποιο σκοτεινό στενό", αλλά να συμφιλιωθούμε μαζί του όσο μπορούμε, όσο είναι καιρός, πριν η υπόθεση ξεφύγει από τον έλεγχό μας, οπότε το μόνο που θα έχουμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε την κρίση του δικαστή.

Όπως καταλαβαίνεις έχει γίνει μια τεράστια παρανόηση εδώ. Το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα εδάφια που αναφέρεις.

Ο Ιησούς δίδαξε αγάπη, σεβασμό, συγχώρεση. Ο Ιησούς είναι ο γιός του Θεού. Ο Ιησούς αγάπησε εμένα, αγάπησε κι εσένα.

Φιλικά,
Γιάννης

http://truth-in-greece.blogspot.com



http://www.fordham.edu/halsall/ancient/12tables.html

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε Γιάννη
Χαίρομαι όταν δέχομαι παρατηρήσεις με τόσο ευγενικό τρόπο όπως τις έθεσες εσύ.

Θα μου επιτρέψεις όμως να επιμείνω στις απόψεις μου. Το κατά Λουκάν το λέει καθαρά: ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΝ ΚΑΘ ΟΔΟΝ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΧΘΗΣ ΑΠ ΑΥΤΟΥ. Νομίζω κάθε ερμηνεία των μεταγενέστερων πατέρων ή των σύγχρονων θεολόγων για το οτι το «απαλλαχθής» σημαίνει «συμφιλιωθείς» είναι άτοπη και πέφτει στο κενό.

Το ρήμα είχε στην αρχαία ακριβώς την ίδια σημασία που έχει και σήμερα. Σύμφωνα με το Λεξικό του κ. Μπαμπινιώτη (αν και δεν τον συμπαθώ, στον τομέα του είναι αυθεντία):

Απαλλάσσω: 1.απελευθερώνω (κάποιον), απομακρύνω από (κάποιον) (κάτι δυσάρεστο) 2.εξαιρώ (από υποχρέωση)

Άρα το απαλλάσσομαι σημαίνει απομακρύνω από τον εαυτό μου κάτι δυσάρεστο, στην προκειμένη περίπτωση τον... ενοχλητικό αντίδικο.

Για τα υπόλοιπα που αναφέρω δεν είδα κάποιο σχόλιο. Υποθέτω λοιπόν πως συμφωνείς μαζί μου ή απλά δεν έχεις στοιχεία να με αντικρούσεις. Και για να κλείσω...

Ο Ιησούς δεν δίδαξε τίποτα, ούτε αγαπάει εμένα κι εσένα, γιατί απλούστατα δεν υπήρξε. Πολλοί όμως εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την (ανύπαρκτη) αγάπη του Χριστού για να κερδίσουν (υπαρκτά) σκανδαλώδη προνόμια.

Φιλικά

yannidakis είπε...

πολυ λυπαμαι που δεν εχω το χρονο να απαντησω αναλυτικα ενα προς ενα, αλλα δυστυχως φιλε μου παρατηρω πως δεν εχεις την στοιχειωδη κριτικη να ερμηνευσεις τα νοηματα των εδαφιων που χρησιμοποιεις. Αυτο δεν ειναι κατι παραξενο, ομως ειναι επικινδυνο οταν το δημοσιοποιεις ετσι, ελλιπες στο αναγνωστικο σου κοινο :[

Ανορθόδοξος είπε...

Κύριε yannidakis
Θα χαιρόμουν αν διαθέτατε λίγο από τον πολύτιμο, δίχως άλλο, χρόνο σας για να αναπτύξετε τις παρατηρήσεις σας και να μας παρουσιάσετε τη «σωστή ερμηνεία» των εδαφίων αυτών...

Ανώνυμος είπε...

Ο Ιησούς Χριστός είναι το πιο μεγάλο αίνιγμα της ιστορίας..Απ'ότι ξέρουμε για αυτόν, και δε μιλάω για τα ευαγγέλια, δε μπορούμε να πούμε με σιγουριά καν αν όντως υπήρξε...Καλά για το αν ήταν θεός δε συζητάμε...Άμα εμφανιζόταν την σήμερον ημέρα ένας άνθρωπος ο οποίος έκανε θαύματα,ανάσταινε νεκρούς κ.α., ε αν μη τι άλλο θα γράφανε για αυτόν και για τα θαύματά του οι εφημερίδες..κανάλια όπως το CNN θα μιλούσαν για αυτό σε πρώτο πλάνο..Αντίθετα για τον λεγόμενο Ιησού έχουμε ελάχιστες μαρτυρίες που ακόμα και μερικές από αυτές χαρακτηρίζονται χαλκευμένες(π.χ. η φλαβιανή μαρτυρία)..Εσύ τι λες Ανορθόδοξε για όλα αυτά?

Ανορθόδοξος είπε...

Η ιστορική ύπαρξη του Ιησού είναι πολύ αμφίβολη. Πιθανότατα, αυτός που περιγράφεται στα ευαγγέλια είναι ένα κατασκεύασμα εμπνευσμένο από κάποιες ιστορικές προσωπικότητες της εποχής (προφήτες, επαναστάτες, ερημίτες), με πολλά φανταστικά στοιχεία βέβαια.

Για το συγκεκριμένο θέμα έχω γράψει και αλλού:
http://falsefaith.blogspot.com/2008/08/blog-post_07.html

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ "Ω γλυκύ μου έαρ" το ρήμα απαλλάσω στην ελληνιστική έχει ακριβώς το ίδιο νόημα που έχει και στα νέα, μπορείς να το ελέγξεις και μόνος σου: http://cdn.textkit.net/AS_Pocket_Lexicon_Greek_New_Testament.pdf

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα. Φιλε μου σπουδασε πρωτα φιλολογια και μετα ελα να ερμηνευσεις τα Πατερικα Κειμενα. Σαν σοβαρος ιατρος και επιστημον που εισαι καλο θα ηταν να πας να θεραπευσεις ανθρωπους (χωρις φακελακι) εθελοντικα και ασε τις Γραφες στην ησυχια τους γιατι δεν εχεις τις γνωσεις ουτε εισαι ικανος να αλλαξεις την πιστη μας αλλα ουτε καν και την δικη σου.