Κυριακή, 9 Ιανουαρίου 2011

Εκκλησία και ομοφυλοφιλία

Σήμερα επιστρέφω στην «παραδοσιακή» θεματολογία του blog, δηλαδή την κριτική στην Εκκλησία και τη θρησκεία γενικότερα, μετά από αρκετά άρθρα ποικίλης ύλης. Ένα θέμα που έχει απασχολήσει πολλούς κατά καιρούς είναι η διπρόσωπη και ανειλικρινής στάση της Εκκλησίας απέναντι στην ομοφυλοφιλία, την οποία επισήμως καταδικάζει με τον πλέον σκληρό και κατηγορηματικό τρόπο, ενώ ανεπισήμως την αποδέχεται, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των άγαμων κληρικών είναι ενεργά ομοφυλόφιλοι, ενώ πολλοί έχουν ασυνείδητες ομοφυλοφιλικές τάσεις, όπως θα δείξω στη συνέχεια. Από ψυχιατρικής πλευράς, θα ήθελα να διευκρινίσω πως εδώ και δεκαετίες η ομοφυλοφιλία δεν αντιμετωπίζεται πια ως «διαταραχή», δηλαδή ως κάτι που πρέπει να ελεγχθεί και να θεραπευτεί, όπως υποστηρίζει η Εκκλησία. Η προτίμηση προς συντρόφους του ίδιου φύλου θεωρείται απλά μια από τις παραλλαγές της σεξουαλικότητας, η οποία μπορεί να εκφραστεί ποικιλοτρόπως. Είναι καιρός πια η Εκκλησία να αποδεσμευτεί από της αναχρονιστικές μπούρδες της εβραϊκής αρχαιότητας και να προσαρμοστεί στο σύγχρονο τρόπο ζωής, καθώς αμέτρητοι πλέον κληρικοί αναγκάζονται να κρύψουν το «κουσούρι» τους, όπως το έχει χαρακτηρίσει ο μακαριστός Χριστόδουλος, για να γίνουν αποδεκτοί.


Μια και αναφέρθηκα στον αγαπημένο μας αρχιεπίσκοπο, ας θυμηθούμε κάποιες από τις δηλώσεις που είχε κάνει σχετικά με το θέμα χρόνια πριν, ξεσηκώνοντας την αγανάκτηση της προοδευτικής μερίδας της κοινής γνώμης. Διαβάζουμε στην «Ελευθεροτυπία» της 8ης Νοεμβρίου του 2004:


«Ρατσιστικός ο λόγος του Χριστόδουλου»

Επίθεση κατά του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου για τις πρόσφατες δηλώσεις του, ότι η ομοφυλοφιλία είναι «κράζουσα αμαρτία» και «κουσούρι», εξαπέλυσε η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.


Χαρακτηρίζει ευθέως τον επίσημο θεσμικό λόγο του κ. Χριστόδουλου ως ρατσιστικό και ανεπίτρεπτο, ζητά να προχωρήσει επιτέλους ο διαχωρισμός Εκκλησίας και κράτους και καλεί τον αρχιεπίσκοπο να ελέγχει έως τότε το δημόσιο τρόπο έκφρασής του.


Ο συγκεκριμένος ιεράρχης όμως δεν ήταν απλά διπρόσωπος και υποκριτής. Εκτός από τις πολλαπλές ενδείξεις (δες το αναλυτικό αφιέρωμα του Λασκαράτου) που είχαν διαρρεύσει για την ομοφυλοφιλία του, ένα άρθρο της παράνομης «Αυγής» επί δικτατορίας (την εποχή δηλαδή που ο Χριστόδουλος «μελετούσε») τον κατηγορούσε, ούτε λίγο ούτε πολύ, για παιδεραστία. Ο θεματοφύλακας αυτός της ηθικής φέρεται να ασελγούσε στους νεαρούς τρόφιμους του ιδρύματος, του οποίου είχε οριστεί διευθυντής. Δεν είναι δυνατόν βεβαίως να είμαστε απόλυτα σίγουροι, καθώς το θέμα δεν έφτασε ποτέ στα δικαστήρια, η νεκρική σιγή όμως της αρχιεπισκοπής και του ιδίου για δεκαετίες, απέναντι σε μια τόσο σοβαρή κατηγορία, δεν μπορεί παρά να μας κάνει να υποψιαζόμαστε τα χειρότερα...


Η πολιτική αυτή της Εκκλησίας απέναντι στην ομοφυλοφιλία, ιδιαίτερα την αντρική, δεν είναι σε καμία περίπτωση καινούρια. Οι ρίζες της ομοφοβικής στάσης της Εκκλησίας έχουν τις ρίζες τους στις ακραίες απαγορεύσεις του Ιουδαϊσμού, πολλές από τις οποίες πέρασαν ατόφιες στο Χριστιανισμό. Οι «πατέρες» της Εκκλησίας, αλλά και πολλοί άσημοι δεσποτάδες και γεροντάδες, θεωρούσαν την ομοφυλοφιλία θανάσιμο αμάρτημα και μάχονταν με νύχια και με δόντια για την καταπολέμησή της, συχνά υποτιμώντας τα κλασικά αμαρτήματα, όπως ο φόνος και η κλοπή. Ενδεικτικά θα παραθέσω αποσπάσματα από το «Πηδάλιον», ένα βιβλίο του 18ου αιώνα, που γράφτηκε από το μοναχό Νικόδημο τον Αγιορείτη και αποτελεί μέχρι και σήμερα σημείο αναφοράς για κάθε εξομολόγο, ορίζοντας ποιές πράξεις αποτελούν αμαρτήματα και ποιες τιμωρίες πρέπει να επιβάλλονται για κάθε ένα ξεχωριστά. Μας εντυπωσιάζει η αναχρονιστικότατη γραφή, αλλά και το φοβερά διεστραμμένο ύφος του συγγραφέα, σε ένα βιβλίο που εξακολουθεί επισήμως να χρησιμοποιείται ως συλλογή ιερών κανόνων μέχρι σήμερα (δες και την παλιότερη ανάρτησή μου εδώ):


Τόσον δε φοβερόν πράγμα είναι η αρσενοκοιτία, ώστε οπού ο ίδιος Θεός ηθέλησε να καταβή προσωπικώς διά να ιδή αν τη αληθεία ενεργήται τοιαύτη αμαρτία, ωσάν να μη επίστευε καλά, αν ήτο δυνατόν να ευρεθή επάνω εις την γην μία τοιαύτη τερατώδης κακία. Ο δε Αγιος Ιερώνυμος λέγει ότι διά μόνην την αμαρτίαν αυτήν αργοπόρησεν εις τόσας χιλιάδας χρόνους να γένη άνθρωπος ο Υιός του Θεού,διά τούτο και οι ευσεβείς Βασιλείς εις τον θείον τούτον νόμον ακολουθούντες, εθανάτωναν τους αρσενοκοίτας. Και ο μεν Ιουστινιανός, κατά τον Ζωναράν, και ο μέγας Θεοδόσιος πρότερον εγύμνωναν τους αθέους αρσενοκοίατας από όλα των τα υπάρχοντα, έπειτα τους επόμπευον, και ούτω τους έδιδαν πικρόν θάνατον. Ο δε Ουαλεντιανός ενώπιον πάντων κατέκαιε τους αρσενοκοίτας. Και Λέων δε και Κωνσταντίνος οι Βασιλείς εν τη εκλογή των νόμων λέγουσι να θανατώνωνται με ξίφη οι ασελγείς, και ο ποιών και ο υπομένων. Εάν δε ο υπομένων είναι παρακάτω από τους ιβ΄ χρόνους, να συγχωρήται διά το ανήλικον.


Με λίγα λόγια, η ομοφυλοφιλία είναι τόσο φοβερό πράγμα, που ο Θεός κατέβηκε προσωπικώς (αδιαφορώντας προφανώς για το «πανταχού παρών») για να βεβαιωθεί οτι μια τέτοια τερατώδης κακία όντως συμβαίνει. Ο Άγιος Ιερώνυμως άλλωστε λέει οτι μόνο και μόνο γι' αυτό το λόγο ο Ιησούς άργησε να κατέβει τόσους αιώνες να μας σώσει (Ήταν δηλαδή ομοφοβικός ο Ιησούς; Γι' αυτό μόλις ενανθρωπίστηκε δεν σύναψε σχέσεις με γυναίκα, αλλά έκανε συνεχώς παρέα με δώδεκα άντρες;). Οι ευσεβείς βασιλιάδες του Βυζαντίου, οι οποίοι συχνά δηλητηρίαζαν, δολοφονούσαν και τύφλωναν τους συγγενείς τους, δεν μπορούσαν παρά να είναι αμείλικτοι απέναντι σ' αυτούς τους μεγάλους αμαρτωλούς. Ο Ιουστινιανός και ο Θεοδόσιος τους διαπόμπευαν και τους θανάτωναν, ο Ουαλεντιανός τους έκαιγε στην πυρά, ενώ οι Λέων και Κωνσταντίνος προτιμούσαν την εκτέλεση με ξίφος, δείχνοντας όμως έλεος στους ανήλικους κάτω των... 12 ετών!


Πολλοί από σας, καθώς διαβάζετε αυτές τις γραμμές, είναι πιθανό να αναρωτηθείτε: γιατί τόσο πολύ μίσος απέναντι σε μια απλή διαφοροποίηση της σεξουαλικότητας; Αυτό είναι ένα σοβαρό ερώτημα, που θα προσπαθήσω να το απαντήσω με τη βοήθεια της επιστήμης και συγκεκριμένα της ψυχιατρικής. Δύο έρευνες του πανεπιστημίου της Georgia, που δημοσιεύτηκαν στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Abnormal Psychology, αποδεικνύουν αυτό που για πολλούς θεωρούταν ήδη αυτονόητο. Αφενός οτι οι ομοφοβικοί άντρες έχουν έντονες ασυνείδητες (συχνά και συνειδητές) ομοφυλοφιλικές τάσεις, αφετέρου πως οι ομοφοβικοί μπορούν να εκδηλώσουν πολύ μεγαλύτερη επιθετικότητα απέναντι στους ομοφυλόφιλους απ' ότι οι μη ομοφοβικοί, ετεροφυλόφιλοι άντρες.


Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη έρευνα δημοσιεύτηκε το 1996 από τους Adams, Wright και Lohr (δες την περίληψη εδώ). Οι ερευνητές σχημάτισαν δύο ομάδες αντρών, ανάλογα με τη βαθμολογία που λάμβαναν στο τεστ ομοφοβίας των Hudson & Ricketts. Η μία ομάδα ήταν οι «ομοφοβικοί» και η άλλη οι «μη ομοφοβικοί». Οι άντρες και των δύο ομάδων παρακολούθησαν ταινίες πορνό, ετεροφυλικού, λεσβιακού και gay περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα οι ερευνητές μετρούσαν τη διέγερση του πέους τους. Παρότι στις ετεροφυλικές και λεσβιακές σκηνές παρατηρήθηκε διέγερση σε όλους τους άντρες, μόνο οι «ομοφοβικοί» διεγέρθηκαν από τις gay ερωτικές σκηνές. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό αποτελεί μια χειροπιαστή, επιστημονική απόδειξη για κάτι που συζητιόταν έντονα στην καθημερινότητά μας, αλλά είχε υποστηριχθεί και θεωρητικά από την ψυχανάλυση.


Η δεύτερη έρευνα δημοσιεύθηκε το 2001 από τους Bernat, Calhoun, Adams και Zeichner (η περίληψη εδώ). Χρησιμοποιήθηκαν πάλι δυο ομάδες αντρών, οι «ομοφοβικοί» και οι «μη ομοφοβικοί», αυτή τη φορά για να διερευνηθεί η επιθετικότητα απέναντι στους ομοφυλόφιλους. Οι συμμετέχοντες είχαν εσκεμμένα πληροφορηθεί οτι η έρευνα αφορούσε τη μεταβολή του χρόνου αντίδρασης ενός ατόμου, σε συνάρτηση με... την παρακολούθηση ταινιών πορνό. Οι άντρες των δύο ομάδων καλούνταν να διοχετεύσουν ηλεκτροσόκ σε κάποιον φανταστικό αντίπαλο, είτε ομοφυλόφιλο, είτε ομοφυλόφιλο, αφού είχαν και οι δυο παρακολουθήσει gay πορνό και διαγωνίζονταν στον υποτιθέμενο χρόνο αντίδρασης. Παρατηρήθηκε οτι η ομάδα των «ομοφοβικών» ήταν πολύ πιο επιθετική απέναντι στους ομοφυλόφιλους αντίπαλους σε σχέση με τους «μη ομοφοβικούς», ενώ δεν παρατηρήθηκε διαφορά στην επιθετικότητα των δύο ομάδων απέναντι στους ετεροφυλόφιλους αντίπαλους...


Συμπεραίνουμε λοιπόν εύλογα οτι το τυφλό μίσος των ιεραρχών και μοναχών απέναντι στους ομοφυλόφιλους έχει ως ρίζα τη δική τους, ασυνείδητη ή συνειδητή, ομοφυλοφιλία. Ακόμα και ο πλέον άσχετος στα εκκλησιαστικά θέματα θα έχει προσέξει οτι ένα ασυνήθιστα μεγάλο ποσοστό άγαμων κληρικών έχει θηλυπρεπή εμφάνιση και συμπεριφορά. Φυσικά, η απλή αυτή παρατήρηση συμπληρώνεται από τις αναρίθμητες διαρροές για τα... περίεργα γούστα πολλών δεσποτάδων, που κατακλύζουν τον σκανδαλοθηρικό τύπο. Για να αποφύγω όμως τις κιτρινίλες και να επιχειρήσω μια πιο σοβαρή προσέγγιση, αποφάσισα να παρουσιάσω αποσπάσματα από τη συνέντευξη ενός ομοφυλόφιλου κληρικού στο gay περιοδικό «10%». Πρόκειται για τον πατέρα Αβέρκιο (ψευδώνυμο), τον ιδρυτή του blog «Κληρικοί Αδελφοποιημένοι», όπου προσπαθεί να προωθήσει τη συζήτηση για θέματα σχετικά με την ομοφυλοφιλία στον κλήρο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 90% των άγαμων κληρικών είναι ομοφυλόφιλοι:


Αναφέρετε στο μπλογκ ότι οι ομοφυλόφιλοι μεταξύ των άγαμων κληρικών, και μάλιστα στα υψηλόβαθμα κλιμάκια, ξεπερνούν το 90%. Ακούγεται υπερβολικό το ποσοστό.

Για όσους γνωρίζουν την κατάσταση από μέσα, το ποσοστό αυτό θεωρείται δεδομένο. Δεν δημιουργεί εντύπωση και δεν θεωρείται καθόλου υπερβολικό. Πρέπει, όμως, να έχει κανείς υπόψη ότι για τους γνωστούς λόγους κανείς δεν δηλώνει ομοφυλόφιλος, πολλοί μάλιστα προσπαθούν να εμφανιστούν δυναμικοί ετεροφυλόφιλοι. Ωστόσο, μέσα στους κόλπους του άγαμου κλήρου δεν κρατούνται μυστικά αυτού του είδους.

....

Είναι, λέτε, θέμα κοινωνικής προκατάληψης;

Ναι, όπως και θέμα εκκλησιαστικής νοοτροπίας και πολιτικής. Αν οι κοινωνικές συνθήκες στην Ελλάδα ευνοήσουν κάποτε το κίνημα των ομοφυλόφιλων, τότε και το πολιτικόφρον εκκλησιαστικό κατεστημένο θα αλλάξει αμέσως στάση παραμερίζοντας τις όποιες ξεπερασμένες ηθικολογίες.


Πού στηρίζετε αυτή την εκτίμηση;

Το εκκλησιαστικό κατεστημένο ενδιαφέρεται πώς να κρατήσει την εξουσία, κάνει πολιτική, εκκλησιαστική πολιτική. Τους κανόνες τους δημιουργεί ή τους καταργεί ή τους αφήνει να ατονήσουν ανάλογα με την πολιτική της στιγμής. Η ίδια τακτική ακολουθείται ακόμη πιο πιστά όταν πρόκειται για θέματα ερμηνείας της Αγίας Γραφής ή της Ιεράς Παράδοσης.

...

Υπάρχει δηλαδή απόσταση λόγων και έργων στην ηγεσία της Εκκλησίας;

Ασφαλώς και υπάρχει. Αν δεν υπήρχε, δεν θα είχαμε σήμερα πρόβλημα. Ενωμένοι θα αντιμετωπίζαμε την απαρχαιωμένη κοινωνική νοοτροπία κατά τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ενώ τώρα ο καθείς δημοσίως καταδικάζει την ομοφυλοφιλία, αλλά στην πράξη…

...

Ο αρχιεπίσκοπος [σ. Ανορθόδοξου: Χριστόδουλος] αναφέρεται συχνά στην ομοφυλοφιλία ως ένδειξη «παρακμής» και «αποχριστιανισμού» της ελληνικής κοινωνίας. Εσείς τι λέτε;

Το αντίθετο θα υποστήριζα. Τα κινήματα για αναγνώριση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων είναι ένδειξη βαθιάς ανθρωπιάς και προχωρημένου πολιτισμού μιας κοινωνίας. Ούτε καταλαβαίνω τι σχέση έχει ο αποχριστιανισμός της ελληνικής κοινωνίας μας με την ομοφυλοφιλία. Οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι μήπως χριστιανοί, και μάλιστα ευσεβέστατοι ως επί το πλείστον;

Από πλευράς μου, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Όποιος έχει νου ας αναρωτηθεί γιατί οι κανόνες της Εκκλησίας είναι τερατωδώς αναχρονιστικοί και γιατί οι υποτιθέμενοι εκπρόσωποι του Θεού στη Γη παρουσιάζουν μια τέτοια ασυμφωνία λόγων και έργων...


Δείτε και:

37 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πολύ καλό κείμενο. Τις δύο έρευνες δεν τι γνώριζα καθόλου. Εντυπωσιάστηκα είναι η αλήθεια. Πέραν τούτου, εντυπωσιακό είναι γιατί οι ομοφυλόφιλοι επιλέγουν ακόμα να μένουν πιστοί στο Χριστιανισμό όταν αυτός εδώ κι αιώνες τους απομονώνει, τους συκοφαντεί, τους ευνουχίζει.

Τάσος είπε...

Όπως λέει και ο Patrick Condell πρόβλημα έχουν αυτοί που είναι θειστές και ταυτόχρονα ομοφυλόφιλοι, όχι οι καθαυτού ομοφυλόφιλοι. Με ποια λογική δέχεσαι να "αντιπροσωπεύεις" τον θεό και να είσαι ομοφυλόφιλος; Εγώ τους καταδικάζω ακόμα μια φορά για την υποκρισία που διακατέχει σε ποσοστό 99% αυτών. Κανονικά πριν γίνουν κληρικοί θα έπρεπε να περνάνε από ψυχολόγο.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Ανορθόδοξε,
κι εμένα η γνώμη μου είναι πως πίσω από τις άνανδρες επιθέσεις στους ομοφυλόφιλους κρύβεται ένας υποκριτής ομοφυλόφιλος.

Ο Καλλίνικος έλεγε τους ομοφυλόφιλους "παρδαλούς" μέχρι που κατηγορήθηκε και ο ίδιος και το βούλωσε.
Κανείς πραγματικός άντρας δεν καταδέχεται να τα βάλει με ανθρώπους που η κοινωνία τους έχει αδικήσει τόσο πολύ.
Ο Χριστόδουλος ζητούσε ακόμη και την ποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας, δηλαδή ήθελε να γίνουμε Ιράν.

http://www.iospress.gr/ios1998/ios19980524c.htm

Το άκρων άωτον της υποκρισίας.
Τώρα όπως θα ξέρεις ο αρχιμανδρίτης Κ.Κωστόπουλος είπε για τον Χριστόδουλο πως ήταν ομοφυλόφιλος και κανείς δεν τόλμησε να τον καταγγείλει.
Η Ιεραρχία κάνει την πάπια.

Ανώνυμος είπε...

Γαμώτο ξέχασα να υπογράψω το παραπάνω.
Λασκαράτος

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε δείμε
Είναι όντως εντυπωσιακό το οτι αρκετοί ομοφυλόφιλοι, παρά την κακομεταχείρηση που έχουν υποστεί από την Εκκλησία ανά τους αιώνες, επιλέγουν να είναι πιστοί. Είναι κάπως μαζοχιστικό πιστεύω...

Φίλε Τάσο
Ομοφυλόφιλοι ή ετεροφυλόφιλοι, πάρα πολλοί δεσποτάδες και μοναχοί έχουν σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα. Ο ψυχολόγος δεν τους είναι αρκετός...

Φίλε Λασκαράτε
Ακόμα και αν κάποιος ομοφοβικός δεν είναι ενεργά ομοφυλόφιλος, πιθανότατα το καταπιέζει και το κρατάει μακριά από τη συνείδησή του. Η εχθρότητα απέναντι στους gay συμπολίτες του είναι μέρος του μηχανισμού άμυνας που συγκρατεί την ομοφυλοφιλική τάση «μακριά». Περίπου όπως ο σκληρός και ομοφοβικός στρατιωτικός του "American Beauty", που στο τέλος ανακαλύπτει την ομοφυλοφιλία του.

Ειδικότερα πάντως για την ιεραρχία, οπωσδήποτε δεν περίμενα ειλικρίνεια από τους μάστορες του ψέματος και της υποκρισίας...

rexides είπε...

Ένα άλλο που ακούω συχνά-πυκνά από (συνήθως θρησκευόμενους) ομοφοβικούς είναι ότι "η ομοφυλοφιλία είναι επιλογή". Ε, όταν ακούς κάτι τέτοιο, δεν είναι προφανές ότι αυτός που το λέει είναι τουλάχιστον αμφιφυλόφιλος;

Τώρα, για τους θρησκευόμενους ομοφυλόφιλους (αυτούς που έχουν αποδεχτεί την σεξουαλικότητά τους σαν κάτι φυσιολογικό), νομίζω ότι όλοι εμείς σε αυτό το blog ξέρουμε πολύ καλά ότι ο κάθε θρησκευόμενος κόβει και ράβει την πίστη στα μέτρα του για να δικαιολογήσει την συμπεριφορά του και να έχει και την αίσθηση ότι "βαίνει στον δρόμο του Θεού".

Και εδώ θα ήθελα να παρατηρήσω κάτι άλλο, το οποίο θα ονόμαζα "ομολατρία" (σε αντίθεση με την ομοφοβία). Το γεγονός ότι η ομοφυλοφιλία βρίσκεται πάντα στο στόχαστρο συντηρητικών δυνάμεων έχει οδηγήσει πόλους ανθρώπους των προοδευτικών κύκλων να θεωρούν τους ομοφυλόφιλους ως μπροστάρηδες διαφόρων ριζοσπαστικών ιδεών, ασχέτως αν αυτές έχουν να κάνουν με την καθαρώς σεξουαλική διάσταση της ομοφυλοφιλίας η όχι.

Το παρόν άρθρο έθιξε (πέρασε ξυστά βασικά) το θέμα "πως γίνεται ένας ομοφυλόφιλος να είναι και θεϊστής", είτε ως πιστός, είτε ως κληρικός. Χίλιοι δυο λόγοι, κανένας εκ των οποίων δεν έχει να κάνει με την κρεβατοκάμαρα.

Ή μια άλλη άποψη, το οποίο άρθρο δεν μπορώ να βρω τώρα, όπου η συγγραφέας δεν μπορούσε να πιστέψει ότι οι ομοφυλόφιλοι θέλανε τόσο πολύ να συνεχίζουν τον "οπισθοδρομικό" θεσμό του γάμου μεταξύ μόνο δύο ατόμων. (ήταν πολυγαμική η κάτι τέτοιο η τύπισσα.)

Ή για το θέμα του στρατού, ή της οπλοχρησίας, ή της μετανάστευσης οτιδήποτε άλλο. Παιδιά, ο ομοφυλόφιλος δεν θέλει να κάνει κοινωνική επανάσταση, το μόνο που θέλει είναι να μπορεί να αγαπήσει τον άνθρωπο που θέλει χωρίς περιορισμούς.

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε rexides
Η ομοφυλοφιλία δεν είναι ούτε επιλογή, ούτε καθορίζεται από τα γονίδια. Έτσι τουλάχιστον δείχνουν οι έρευνες... Πολλά αυτού του μήκους κύματος λέγονται για να περάσουν κάποιοι τις απόψεις τους πάνω στο θέμα (π.χ. οτι είναι απλή επιλογή ή οτι αντίθετα είναι «προκαθορισμένη» και δεν μπορεί να «αποτραπεί»).

Όσο για την «ομολατρεία» που αναφέρεις, νομίζω πως είναι έξυπνη η παρατήρησή σου. Κάποιες φορές βέβαια τα πράγματα είναι πιο σύνθετα (π.χ. οταν η απόρριψη που δέχεται ένας ομοφυλόφιλος από την κοινωνία και την Εκκλησία τον ωθεί προς την επαναστατικότητα), αλλά συχνά αυτό που διαφοροποιεί τους gay από τους straight είναι οι σεξουαλικές συνήθειες και μόνο.

Petros είπε...

Η ομοφυλοφιλία δεν παύει να είναι και αυτό ένα πάθος, σαν όλα τα άλλα που βασανίζουν τον άνθρωπο. Ας μην κατηγοριοποιούμε τα πάθη, προφάσεις εν αμαρτίαις …

Μέσα στην εκκλησία όλα τα προβλήματα του ανθρώπου λύνονται, δεν υπάρχει κάτι που να είναι δύσκολο για το Θεό και να μην ξεχνάμε πάντα ότι κάθε τι που μας έχει δώσει, είτε αυτό είναι πάθος είτε πειρασμός, μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε. Ποτέ δεν μας δίνει κάτι ο Θεός που είναι πάνω από τις δυνάμεις μας.

Άλλοι έχουν αυτό το σταυρό, άλλοι κάποιον άλλο. Διαφέρει βέβαια η βαρύτητα αλλά ο Θεός τα έχει “ζυγίσει” καλά όλα πριν μας τα δώσει. Όλα λύνονται.

Για το θέμα του ποσοστού δεν θα ήθελα να σχολιάσω γιατί θεωρώ πολύ αστείο αυτή τη συζήτηση.

Petros είπε...

Τι θα απαντούσατε σε όσους λένε πως όποιος δεν είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει τις ισχύουσες επιταγές της Εκκλησίας δεν πρέπει να γίνεται κληρικός;

Οι επιταγές είναι έργα ανθρώπων, δεν είναι Ευαγγέλιο. Ο Χριστός των Ευαγγελίων, ενώ στράφηκε και επιτίμησε πολλές κατηγορίες ανθρώπων, ουδέποτε καταδίκασε την ομοφυλοφιλία. Δεν υπήρχαν άραγε ομοφυλόφιλοι την εποχή εκείνη;

* * *

«Μη πλανάσθε, ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτραι, ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενοκοίται, ούτε πλεονέκται, ούτε κλέπται, ούτε μέθυσοι, ούτε λοιδοροί, ούτε άρπαγες βασιλείαν Θεού ού κληρονομήσουσι»( Α' Κορινθίους 6:9-11)


Πολύ σοβαρός ο παπα gay …

Ανορθόδοξος είπε...

Πέτρο
Αν εσύ πιστεύεις οτι ο Θεός δίνει τον «σταυρό» της ομοφυλοφιλίας σε κάποιους, απλά και μόνο για να τους «δοκιμάσει» (με την ίδια λογική που σε άλλους στέλνει καρκίνο, νεφρική ανεπάρκεια, τετραπληγία), ε τότε πάω πάσο!

Και μια ερώτηση: την Α' προς Κορίνθιους ποιός την έγραψε; Όχι ο Ιησούς πάντως...

Petros είπε...

Είναι ένα πάθος και αυτό όπως όλα τα υπόλοιπα.

Ας μη δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα. Τον Απόστολο Παύλο ποιος τον φώτιζε καθώς τα έλεγε αυτά, ο Μωάμεθ;

rexides είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
rexides είπε...

Αν όχι ο ήλιος, τότε κάποιο κεράκι ή λυχνάρι. Δεν είναι εύκολο να γράφεις στο σκοτάδι, ξέρεις.

Ανορθόδοξος είπε...

Πέτρο
Ο Παύλος δεν είχε γνωρίσει ποτέ του τον ιστορικό (αν υπήρξε ποτέ) Ιησού. Πουθενά στα κείμενά του δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Τώρα, αν εσύ πιστεύεις οτι ο Χριστούλης τον «φώτισε» να γράψει αυτά που έγραψε, σου απαντώ με το αναλόγου κύρους επιχείρημα οτι και εμένα με έχει «φωτίσει» η υπέρτατη πάνσεπτη θεότητα των δώδεκα διαγαλαξιακών οδοντογλυφίδων, οπότε αποκλείεται να κάνω λάθος...

ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ είπε...

Για να απαντήσω στην απορία του "Δείμου του πολίτη": ίσως γιατί έτσι όπως κατήντησε η εκκλησία-χριστιανισμός σήμερα, τελικά τους δίνει μια επαγγελματική διέξοδο...;
Χρόνια σου πολλά, με Υγεία & Καλοτυχία σε ό,τι σε ενδιαφέρει!

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλη ηλιαχτίδα
Χαίρομαι πολύ που πέρασες! Χρόνια πολλά και καλά, με υγεία και ευτυχία.

Petros είπε...

Ανορθόδοξο έχεις κάθε δικαίωμα να βλέπεις τα πράγματα όπως νομίζεις. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ γιατί από την απάντηση σου θεωρώ πως δεν θα έχει νόημα.

Μιχάλης Ρ. είπε...

Ο διαχωρισμός του ΧΟ ιδρύματος από το κράτος κάνει τα οποιαδήποτε πάθη των λειτουργών και των μελών του συγκεκριμένου ιδρύματος υπόθεση προσωπικών επιλογών και δεδομένων.
Πολιτικά ευδαιμονιστής πιστεύω ότι η ευδαιμονία της ζωής πραγματώνεται μόνο όταν η ύπαρξη από απλή συνήθεια καταφέρνει και γίνεται συνείδηση. Όμως η ύπαρξη έχει ανάγκη από απόδειξη και μόνο άξιος να μας πείσει πως υπάρχουμε είναι ο άλλος άνθρωπος που υπάρχει μαζί με μας. Η ύπαρξη έχει ανάγκη από συνύπαρξη. Από τη στιγμή που φιλοσοφικά δέχεσαι σαν ΧΟ την γυναίκα κατώτερη είναι φυσικό να ψάχνεις την αναγνώριση και την συντροφικότητα από άξιους και ομοϊδεάτες ομόφυλους.
Γιατρέ έρχεται η ώρα, ετοιμάσου για τον αγώνα ή για δικαιολογίες…

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε Μιχάλη
Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να υπάρχει και να συν-υπάρχει με όποιον πιστεύει οτι του ταιριάζει περισσότερο. Αυτό που είναι εκνευριστικό στη «θρησκεία της αγάπης», πέρα από την τερατώδη υποκρισία των ταγών της, είναι η θλιβερή μισαλλοδοξία που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία των ένθερμων οπαδών της. Αν δεν είσαι «δικός μας», πάνε στο διάολο!

Υ.Γ. Εγώ είμαι έτοιμος να αγωνιστώ, ελπίζω μόνο να μην είμαστε μόνοι...

Petros είπε...

Φίλε Ανορθόδοξε

Η μισαλλοδοξία που αναφέρεις είναι μόνο στο μυαλό των ομοϊδεατών σου και πουθενά αλλού και αυτό – ως σκέψη - το δικαιολογώ πάντα σε αυτούς διότι είναι και αυτό ένα προϊόν αγνοίας. Κάθε άνθρωπος που γνωρίζει κάποια στοιχειώδη πράγματα για την πίστη μας καταλαβαίνει για πιο λόγο ο Θεός είναι αγάπη. Όλοι οι υπόλοιποι – και αυτό δεν είναι μισαλλοδοξία, αλλά απλή διαπίστωση – οι οποίοι θεωρούν ότι κατέχουν το θέμα ενώ όμως στην ουσία ποτέ δεν μπήκαν, λογικό είναι να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα.

Ο Θεός μας έχει πλάσει όλους ελεύθερους να διαλέξουμε ότι θέλουμε. Μπορείς να διαλέξεις όποια πλευρά θέλεις και να υπερασπιστείς ελεύθερα τα πιστεύω σου. Αυτό το δικαίωμα όμως φυσικά το έχουμε όλοι μας.

Α! και κάτι ακόμα. Αναφέροντας τη λέξη μισαλλοδοξία, μου έφερες κάτι στο μυαλό.

Ανορθόδοξος είπε...

Πέτρο
Χαίρομαι που ξαναπέρασες, μια και είχες αφήσει να εννοηθεί οτι σε θίξαμε! Σου απαντώ λοιπόν οτι οι απόψεις μου δεν είναι προϊόν άγνοιας, αλλά γνώσης. Κάποτε ήμουν χριστιανός και πίστευα περίπου τα ίδια με σένα, διατηρώντας ίσως κάποιες αμφιβολίες. Μετά από μελέτη και έρευνα πάνω στο θέμα της θρηκείας, κατάληξα στη σημερινή μου θέση. Αρκετά όμως για μένα.

Είπες οτι ο Θεός είναι αγάπη. Εύκολο να το λες. Τι λένε όμως τα ευαγγέλια (μεταξύ των άλλων):

(Λουκ. 24:36) ΕΙΠΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΟΣΤΙΣ ΕΧΕΙ ΒΑΛΑΝΤΙΟΝ ΑΣ ΛΑΒΗ ΑΥΤΟ ΜΕΘ ΕΑΥΤΟΥ, ΟΜΟΙΩΣ ΚΑΙ ΣΑΚΚΙΟΝ ΚΑΙ ΟΣΤΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΣ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟ ΙΜΑΤΙΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΑΓΟΡΑΣΗ ΜΑΧΑΙΡΑΝ.

(Ματθ. 10:34-36) ΜΗ ΝΟΜΙΣΗΤΕ ΟΤΙ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΕΙΡΗΝΗΝ ΕΠΙ ΤΗΝ ΓΗΝ, ΔΕΝ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΕΙΡΗΝΗΝ, ΑΛΛΑ ΜΑΧΑΙΡΑΝ.

ΔΙΟΤΙ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΩ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΝΥΜΦΗΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΡΑΣ ΑΥΤΗΣ.

ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΟΙ ΟΙΚΙΑΚΟΙ ΑΥΤΟΥ.

Αλλά το καλύτερο είναι το Λουκ. 19:27

ΠΛΗΝ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΜΟΥ ΕΚΕΙΝΟΥΣ, ΟΙΤΙΝΕΣ ΔΕΝ ΜΕ ΗΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΒΑΣΙΛΕΥΣΩ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ, ΦΕΡΕΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΦΑΞΑΤΕ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΜΟΥ.

Για λόγους συντομίας δεν θα επεκταθώ στα περιστατικά με τη συκιά, τους χοίρους, την εξόντωση του αντιδίκου, τη Συροφοίνισσα ή τα παρανοϊκά εδάφια της Αποκάλυψης...

Και αφού με προκάλεσες με τις σφαγές των κομμουνιστών (υποθέτοντας λανθασμένα οτι είμαι κομμουνιστής), σου αφιερώνω κι εγώ δυο μόνο περιστατικά από τη ΣΥΓΧΡΟΝΗ μισαλλοδοξία των ομοϊδεατών σου:

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=173350&ct=75&dt=21/05/2006

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=123387&ct=114&dt=18/06/2000

Δεν θα αναφερθώ καν στις σφαγές εκατοντάδων χιλιάδων από δυτικούς και βυζαντινούς χριστιανούς, χάριν της πίστεως και μόνο. Αν επιμένεις όμως, μπορείς να διαβάσεις τα παλιότερα άρθρα μου με tag «ιστορία»...

Petros είπε...

Φίλε Ανορθόδοξε η αλήθεια είναι ότι είσαι κάπως επιθετικός και ειρωνικός στα σχόλια σου, αλλά όλα αυτά τα δικαιολογώ διότι ξέρω πως σκέφτεσαι. Μην φοβάσαι για εμένα, δεν παρεξηγούμαι.

Η άγνοια όμως που υποστηρίζεις πως δεν έχεις, εξακολουθεί να γίνεται ιδιαίτερα εμφανής από αυτά που μας παρέθεσες και φυσικά υποθέτω ότι τα έγραψες με την σκέψη ότι σε δικαιολογούν. Δυστυχώς όμως το αντίθετο από αυτό που υποστηρίζεις αποδεικνύουν και πάνω από όλα το ότι δεν καταλάβαινες μάλλον και πολλά για την πίστη μας όταν “ήσουν” πιστός.

Το ότι ο Θεός είναι αγάπη, φαίνεται από όλο το ευαγγέλιο και ιδιαίτερα από την μεγαλύτερη εντολή που έχει δώσει στους ανθρώπους, η οποία είναι η εξής:

«ἄκουε, Ἰσραήλ, Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν Κύριος εἷς ἐστι· 30 καὶ ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου. αὕτη πρώτη ἐντολὴ· 31 καὶ δευτέρα ὁμοία, αὕτη· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν.»

Εάν θέλεις μια φιλική συμβουλή από εμένα, δέξου αρχικά αυτό που είπε ο ίδιος ο Χριστός και όχι κάποιος απόστολος Του και προσπάθησε σιγά -σιγά να καταλάβεις βάση αυτού, το νόημα όσων μας παρέθεσες παραπάνω.

Τα άρθρα που με παρέπεμψες προσωπικά δεν μου λένε τίποτα ή μάλλον μου λένε ότι απλά ότι ο συντάκτης αγνοεί πολλά.

Ανορθόδοξος είπε...

Πέτρο
Ξέρεις πως σκέφτομαι, ε; Θα πρέπει να είσαι μάντης, ή μάλλον προφήτης...

Παρά τα όσα γράφεις, αποφεύγεις να απαντήσεις στην ουσία των παρατηρήσεών μου πάνω στα λεγόμενα του ίδιου του Ιησού (και όχι κάποιου αποστόλου). Δεν παραξενεύομαι όμως καθόλου, έχω συνηθίσει σε αυτήν την τακτική στα τόσα χρόμια που ασχολούμαι με το blogging.

Μέχρι λοιπόν να αποφασίσεις να κάνεις διάλογο (και όχι μονόλογο), σταματώ να σχολιάζω τα λεγόμενά σου.

aeroxeimarros είπε...

Εξαιρετικό άρθρο φίλε ανορθόδοξε. Προφανώς και η ομοφυλοφιλία είναι πολύ περίπλοκη και έχει διάφορες πτυχές σε κάθε άνθρωπο. Δεν είναι λίγοι οι straight που ανακαλύπτουν με τον πιο παράδοξο τρόπο ότι θα μπορούσαν να είναι και ομοφυλόφιλοι. Και λέω παράδοξο διότι αυτό μπορείς να το ανακαλύψεις ακόμα κι αν πηγαίνεις με γυναίκα και είσαι παντρεμένος. Έχω διαβάσει ιστορίες διάφορες, με τολμηρές γυναίκες να κανουν περίεργες προτάσεις στους άντρες τους.

Η αγάπη του Ιησού στην καινή διαθήκη:

«Μη νομίσετε ότι ήρθα να βάλω ειρήνη στη γη. Δεν ήλθα να βάλω ειρήνη αλλά μαχαίρι. Ήρθα να διαχωρίσω τον άνθρωπο από τον πατέρα του, και θυγατέρα από τη μητέρα της, και νύμφη από την πεθερά της. Και εχθροί τού ανθρώπου θα είναι οι άνθρωποι του σπιτιού του»

Petros είπε...

Εάν φίλε μου ήθελα να αποφύγω να σου απαντήσω, δεν θα σου απαντούσα καθόλου. Γενικά δεν θα σχολίαζα τίποτα εξ αρχής.

Πολύ απλά σου λέω ότι βάση της μεγαλύτερης εντολής (βλ. εδώ) που έχει δοθεί από τον Ιησού Χριστό, αυτά τα οποία αναφέρεις δεν ευσταθούν και μάλιστα στρέφονται εναντίον σου από την στιγμή που αποδεικνύουν και τη δική σου άγνοια για βασικά θέματα πίστης. Μπορείς πολύ απλά βάση της μεγαλύτερης εντολής, να προβληματιστείς ακόμα περισσότερο, να ψάξεις ακόμα περισσότερο προς τις σωστές κατευθύνσεις ώστε να δεις τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τα κείμενα που μας ανέφερες. Καταλαβαίνεις ότι δεν έχει κανένα νόημα να βγάζουμε από μόνοι μας συμπεράσματα για τις γραφές, ιδικά σε τέτοια θέματα όπου τα πράγματα είναι τόσο ξεκάθαρα. Οι γραφές σε αυτό το σημείο νομίζω ότι είναι σαφέστατες και εάν για κάποιο λόγο δεν μπορούμε να κατανοήσουμε κάτι, φυσικά δεν θα φταίνε αυτές.

«ἄκουε, Ἰσραήλ, Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν Κύριος εἷς ἐστι· 30 καὶ ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου. αὕτη πρώτη ἐντολὴ· 31 καὶ δευτέρα ὁμοία, αὕτη· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν.» ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ 12:29

Επίσης δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο συνεχίζεις να μου επιτίθεσαι και να μου καταλογίζεις αυτή τη στιγμή μονόλογο, ενώ έχουμε ανταλλάξει τόσα σχόλια. Εγώ παρόλο τη στάση σου είδες πως συνέχισα να σου απαντάω και αν κρίνω από το παρακάτω σχόλιο σου, νόμιζα πως έμεινες ικανοποιημένος.

“Πέτρο
Χαίρομαι που ξαναπέρασες, μια και είχες αφήσει να εννοηθεί οτι σε θίξαμε!”
19 Ιανουαρίου 2011 8:31 μ.μ.


Να σου πω ακόμα ότι ούτε μάντης είμαι, ούτε και προφήτης, δεν χρειάζεται να γίνεσαι ειρωνικός. Πολύ απλά επειδή έχω γνωρίζει ορισμένα άτομα που έχουν την ίδια στάση με εσένα, μπορώ να γνωρίζω σχετικά εύκολα το τι σκέφτεσαι. Δεν χρειάζεται μαγικές δυνάμεις για να το πετύχεις, πίστεψε με. Παρόλα αυτά εάν εσύ για κάποιο λόγο δεν επιθυμείς να συνεχίσεις το διάλογο, φυσικά και έχεις κάθε δικαίωμα να σταματήσεις να απαντάς. Να σου θυμίσω μόνο το ότι βγάζοντας ένα κείμενο στη δημοσιότητα και έχοντας ανοιχτά τα σχόλια, αφήνεις την εντύπωση ότι έχεις διάθεση για συζήτηση και όχι κρυφτούλι. Ελπίζω λοιπόν η δική σου στάση να μην αποτελεί στρατηγική αποφυγής καταστάσεων.

Καλή σου μέρα .

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε αεροχείμαρρε
Όντως η ομοφυλοφιλία είναι ένα θέμα αρκετά σύνθετο για να το αντιμετωπίζουμε μόνο στην πλάκα και στο χαβαλέ. Ομοφυλοφιλικές τάσεις έχουν πάρα πολλοί, ετεροφυλόφιλοι κατά τα άλλα άνθρωποι. Υπάρχουν ακόμα και «αμιγείς» ομοφυλόφιλοι που ανακαλύπτουν την κλίση τους σε μεγάλη ηλικία, μετά από αποτυχημένες συνήθως ετεροφυλοφιλικές σχέσεις.

Όσο για την αγάπη του Χριστού, μάλλον θα πρέπει να διαλέξεις: την αγάπη του Χριστού που γυρίζει και το άλλο μάγουλο ή του Χριστού με το μαχαίρι και το μαστίγιο...

Crafty Chinstrap είπε...

Κάτι ακόμα με αφορμή τη λέξη "ταμπού" η οποία σημαίνει μεταξύ άλλων και "αγαθό ή δραστηριότητα η οποία είναι απαγορευμένη στον κοινό θνητό και επιτρεπτή στο ιερό πρόσωπο" και τις βιολογικές μας καταβολές.
Ο πλησιέστερος γενετικά συγγενής μας, ο πυγμαίος χιμπατζής μπονόμπο, σόκαρε τους ζωολόγους και τους ανθρωπολόγους που τον μελέτησαν καθώς είναι πλήρως αμφισεξουαλικός και χρησιμοποιεί τη σεξουαλική επαφή εκτός από την αναπαραγωγή, για τη σύσφιξη κοινωνικών σχέσεων και για την εκτόνωση της επιθετικότητας και της έντασης που νιώθει. (Κατά τα άλλα, η ομοφυλοφιλία και η αμφιφυλοφιλία είναι αφύσικες επειδή ο ΜΜΜΜ έφτιαξε Αδάμ και Εύα κτλ.κτλ.κτλ.) Υποψιάζομαι ότι σε κάποια στιγμή της εξέλιξης, ιδίως όταν αποκτήσαμε κοινωνική διαστρωμάτωση με τον μάγο-ιερέα να ελέγχει τους υποταγμένους κατώτερους, υπήρξε συνειδητή προσπάθεια να περιοριστούν οι κατώτεροι στην ετεροφυλοφιλική επαφή (να μεγαλώνει το κοπάδι, ντε!) και η ομοφυλοφιλική επαφή να περιορίζεται μόνο στα "ιερά πρόσωπα". Οι αναφορές για αμφιφυλόφιλους, διαφυλικούς και ομοφυλόφιλους ιερείς διατρέχουν οριζόντια την μυθολογία και τις απόκρυφες ιστορίες όλων των θρησκειών. Ακόμα και η αρχαία ελληνική παιδεραστία φαίνεται να έχει θρησκευτικό και ιερατικό υπόβαθρο (Δίας και Γανυμήδης).
Ο Ιουδαϊσμός προσπάθησε να διαφοροποιηθεί από τις άλλες θρησκείες καταδικάζοντας την ομοφυλοφιλική πρακτική μεταξύ ανδρών. Για τις γυναίκες σιωπά - και δεν θέλω να πω κάτι για την ιστορία της Ρούθ.
Γενικώς, οι υποταγμένες γυναίκες μπορούν να κάνουν ότι θέλουν, εφόσον, εννοείται κάνουν τα παιδιά τους και δεν αμφισβητούν την ηγεμονική θέση του άντρα.
Φυσικά, βέβαια, η ερωτική επαφή πρέπει να έχει ορισμένους κανόνες με τον κατώτερο/νεώτερο/χαμηλότερου αξιώματος να παίρνει ρόλο σαν αυτόν της γυναίκας. Εξ'ου και η γνωστή ύβρις από "π" η το παράδοξο του ότι όποιος δεν "κάθεται" δεν θεωρείται ομοφυλόφιλος.

Ανώνυμος είπε...

Για τις γυναίκες σιωπά …
(Crafty Chinstrap)

Ρε παιδιά για συνέλθετε λίγο J. Τόση μαζεμένη ασχετίλα πρώτη φορά βλέπω.

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε Crafty Chinstrap
Τα «ταμπού», με την έννοια που αναφέρεις, αποτελούσαν ουσιαστικά απαγορεύσεις κοινωνικού χαρακτήρα, σκεπασμένες με ένα μεταφυσικό επικάλυμμα. Ένα παράδειγμα είναι το ταμπού της αιμομιξίας, που αποσκοπούσε στην αποτροπή γέννησης άρρωστων παιδιών, ενώ αργότερα έγινε ταμπού και η πολυγαμία, πάλι για συγκεκριμένους πρακτικούς λόγους, διατηρήθηκε όμως ως προνόμιο των φυλάρχων μέχρι το μεσαίωνα. Διάβασε (αν δεν το έχεις ήδη κάνει) το «Τοτεμ και Ταμπού» του Φρόυντ και το «Η Καταγωγή της Οικογένειας...» του Έγκελς.

Σίγουρα η αποτροπή της ομοφυλοφιλίας στην ιουδαϊκή κοινωνία εξυπηρετούσε πρακτικούς σκοπούς (π.χ. τη «σπατάλη» γενετήσιας ορμής που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την τεκνογονία). Η άποψή μου όμως είναι οτι το θέμα είναι βαθύτερο και έχει σαφείς ψυχολογικές προεκτάσεις, ας σκεφτούμε π.χ. την ομοφοβία ως αντιδραστικό σχηματισμό απέναντι στις ομοφυλοφιλικές τάσεις του ίδιου ατόμου, όπως ανέφερα και στο κείμενο.

Ανώνυμος είπε...

Παντως εγω αν το "πηγαινα το γραμμα" δε θα'χα αφησει χριστιανικη λεσχη η συλλογο που δε θα 'μουνα μελος!! Εκει να δεις πλουσια ερωτικη ζωη που λενε!! χα χα χα!! ε ρε πλακες!!. Χιουμορ κανω βεβαια, απο μερους μου ο σεβασμος σ'αυτην την μεριδα συνανθρωπων μας ηταν και ειναι παντα δεδομενος. Παιδια εχω 4 μερες που ανακαλυψα το blog σας και τρελαινομαι που δεν εχω περισσοτερο χρονο να το "ξεκοκκαλισω" κυριολεκτικως!!, παιδια ειστε μεγαλα Αλανια!! μπραβο σας!! συνεχιστε ετσι!!. ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΤΗΣ.

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε αγνωστικιστή
Καλωσήρθες! Χαιρόμαστε που σου άρεσε το ιστολόγιο. Να τα λέμε συχνότερα :)

Γ είπε...

Οι συνομιλίες ορθόδοξων vs άθεων σε αυτό το μπλογκ (και σε άλλα)..
μου φαίνονται.. σαν.. τα συζυγικά καυγαδάκια.. όπου λέει ο ένας:
-Είσαι χειρότερος από εμένα
κι απαντάει ο άλλος:
-Όχι, ΕΣΥ είσαι χειρότερος από εμένα.

Α: ΕΣΥ είσαι χειρότερος από εμένα, ΕΣΥ!
Β: ΕΣΥ είσαι χειρότερος από εμένα!
Α: Εσύ κάνεις το χ λάθος!
Β: Εσύ κάνεις το ψ λάθος!
Α: Δεν το κάνω!
Β: Το κάνεις!
Α: Το χ λάθος είναι άσχημο, είναι απαίσιο, είναι εμετικό, κι εσύ είσαι βλάκας και ανεγκέφαλος.
Β: Εσύ λες βλακείες.
κλπ

Ανώνυμος είπε...

Πολυ απλοικη η συλογιστικη σου φιλε Γ αλλα ακομα κι αν ειναι ετσι, ενα διαζυγιο πολλες φορες ειναι μια καλη λυση, και αναφερομαι, ετσι για αρχη στις σχεσεις εκκλησιας-κρατους. ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΤΗΣ.

Κάστωρ είπε...

Το γιατί κάποιοι ομοφυλόφιλοι επιλέγουν να είναι πιστοί είναι προσωπικό θέμα και δεν το βρίσκω καθόλου παράλογο, αν σκεφθεί κανείς τα αδιέξοδα στα οποία οδηγεί η gay ζωή.

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε Κάστωρ
Δεν το θεωρώ παράξενο να έχεις μεταφυσικές ανησυχίες. Το θεωρώ όμως εντελώς παράλογο να ενστερνίζεσαι μια θρησκεία που θεωρεί την ομοφυλοφιλία ως το χειρότερο αμάρτημα και έχει καταδιώξει μετά βδελυγμίας τους ομοφυλόφιλους ανά τους αιώνες.

Κάστωρ είπε...

Η ομοφυλοφιλία δεν είναι το χειρότερο αμάρτημα. Ούτε από την άποψη του πώς κανονίζεται ούτε από τους λόγους των Πατέρων. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λ.χ. έχει αναφέρει πολλές φορές στους λόγους του ότι η χειρότερη αμαρτία είναι η α, η β, η γ, η δ, ανάλογα με το θέμα που ανέπτυσσε. Μάλλον σαν καλολογικό στοιχείο χρησίμευε αυτή η διαπίστωση.

Πάντως ανέκαθεν η Εκκλησία θεωρούσε χειρότερη αμαρτία όλων την υπερηφάνεια. Άλλο αν αυτή μπορεί να συνδυάζεται με την αρσενοκοιτία (και όχι εν γένει την ομοφυλοφιλία) και να τα κάνει χειρότερα από άποψη θεραπείας.

Κώστας είπε...

Η ομοφυλοφιλία είναι πάθος όπως σωστά αναφέρθηκε και ο άνθρωπος που τη φέρει χρήζει θεραπείας τόσο πνευματικής από έναν σωστό ιερέα όσο και σωματικής.
Χρήζει σωματικής θεραπείας επειδή το ομοφυλοφιλικό σεξ και όλες οι παρά φύσει σεξουαλικές συνήθειες (πρωκτικό σεξ, στοματικό σεξ) είναι τα βασικά αίτια για Aids,καρκίνο του προστάτη κτλ. Γιατί λοιπόν πάτε αντίθετα της φύσεως?

Όσον αφορά στα λόγια του Απ.Παύλου είναι ξεκάθαρος λέγοντας ότι δε θα μπουν στη βασιλεία των Ουρανών οι ομοφυλόφιλοι. Τι άλλο να πούμε?

Γι'αυτό μην δικαιολογείτε το πρόβλημα των ομοφυλόφιλων βγάζοντας προβληματικούς τους φυσιολογικούς ανθρώπους. Τα πράγματα είναι απλά και θα πρέπει να καταλάβετε ότι υπάρχει Θεός και δεν δημιουργηθήκαμε από την μεγάλη έκρηξη ούτε εξελιχθήκαμε από χιμπατζήδες σε ανθρώπους.

Αν βέβαια υπάρχουν άθεοι στη συζήτηση αυτό είναι άλλο θέμα και οι απόψεις μου ουδέποτε μπορούν να πείσουν αυτούς, αφού δεν αποδέχονται τον Χριστό και την Εκκλησία.

Κώστας.