Στην Ρόδο ανάμεσα στα Κολύμπια και τον δήμο Αρχαγγέλου βρίσκεται ο ναός της Παναγιάς Τσαμπίκας της Κυράς. Εκεί κάθε χρόνο συρρέουν προσκυνητές από κάθε μεριά της Ελλάδας κυρίως όμως άτεκνες γυναίκες, οι οποίες ζητούν από την Θεοτόκο να τους χαρίσει παιδί και της τάζουν είτε να το βαφτίσουν στον ναό της είτε να του δώσουν το όνομα της.
Οι πιστές όμως, που έχουν εναποθέσει όλες τους τις ελπίδες στις δυνάμεις της Παναγίας θα πρέπει αφού νηστέψουν και προσευχηθούν για τρεις μέρες, γεμάτες πίστη να καταπιούν το σβησμένο φυτιλάκι που ανάβει κάτω από την θαυματουργή εικόνα!
Οι γυναίκες - πριν ολοκληρώσουν αυτό το άτυπο τελετουργικό - θα πρέπει να ανέβουν στον λόφο, στην Ψηλή και να μπουν στο παλιό εκκλησάκι, κρατώντας στην αγκαλιά τους μια πέτρα, σαν να κρατούσαν μωρό. Εκεί θα πρέπει να πουν στην Παναγία «φέτος ήρθα με την πέτρα και του χρόνου θα ‘ρθω με το παιδί μου».
Μα τί γελοίο να καταπίνει κανείς φυτίλια για να μείνει έγκυος! Και το επόμενο βήμα ποιό είναι αν δεν μείνει; Να καταπιεί όλο το λάδι από την καντήλα; Μήπως να κάνει μπάνιο με αυτό;
Πόσο αγράμματος πρέπει να είναι κανείς για να πιστεύει σε όλο αυτό το ειδωλολατρικό πανηγύρι; Αναρωτιέμαι αν δεν μείνει έγκυος τότε μπορεί να ζητήσει τα χρήματα της πίσω; Γιατί σίγουρα θα πληρώνουν αδρά για αυτό το "θαυματουργό φυτιλάκι".
Ιδού και η απόδειξη πως το φυτιλάκι δεν είναι δωρεάν..
Πώς πήρε το όνομα "Τσαμπίκα"; Το 88 π.χ. ο Μιθριδάτης ο Ευπάτωρ πολιορκεί την ρωμαιοκρατούμενη Ρόδο. Έχει κατασκευάσει μια πελώρια ελέπολη (πολιορκητική μηχανή) στηριγμένη σε δυο πλοία. Στην κορυφή της ελέπολης τοποθετεί μια σαμβύκη (ένα είδος πύργου, που αποτελείται από μετακινούμενες σκάλες προστατευμένες από ξύλινους ταμπλάδες. Τοποθετώντας τη μία σκάλα πάνω στην άλλη μπορούσε κανείς να ξεπεράσει το ύψος των παράκτιων οχυρωμάτων). Η ελέπολις "Σαμβύκη" πλησιάζει τα τείχη της Ρόδου στο σημείο που βρισκόταν ο ναός της Ίσιδας. Μεγάλο πλήθος στρατιωτών ανεβαίνουν στις σκάλες και ξαφνικά η σαμβύκη αρχίζει να καταρρέει και να παίρνει φωτιά. Η πολιορκία λύθηκε και οι Ρόδιοι, αφελείς θρήσκοι όπως και σήμερα, αποδίδουν την καταστροφή της σαμβύκης στην Ίσιδα και ονομάζουν το ναό της "Ίσιδα Σαμβύκη". Όταν επικράτησε ο χριστιανισμός, οι ρασοφόροι άνθρωποι της εποχής γκρέμισαν το ναό της Ίσιδας Σαμβύκης και στη θέση του έκτισαν το ναό της Παναγίας Σαμβύκης που με τον καιρό έγινε Τσαμπίκα.
Αυτή η υπόθεση είναι ακριβώς η ίδια με το "θαυματουργό νερό του Καματερού" που θεράπευε πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν.. Δυστυχώς οι ψυχικά ασθενείς που πιστεύουν σε τέτοιες παλαβομάρες χρήζουν ψυχολογικής παρακολούθησης.
..Μέχρι βέβαια κάποιος εισαγγελέας να ασχοληθεί με την υπόθεση οι απατεώνες μπορούν να αδειάζουν τις τσέπες των αφελών πιστών..
* Ευχαριστούμε το Μούτρο για την ενδιαφέρουσα ιστορία της Σαμβύκης
18 σχόλια:
Φαντάσου να σε λέγανε Τσαμπίκο αγαπητέ Στάρνταστ!
Προτείνω να συνεχίσουν τη καλή δουλειά με τα φυτίλια, αφού έχουν λουστεί με λίγη βενζίνη για να είναι πιο εφετζίδικο το πράμα.
Τελείως λάθος η διαδικασία.
Η κατάποση είναι βασική μέθοδος αντισύλληψης (άσχετα από την ικανοποίηση). Αλλού πρέπει να το βάζουν και ει δυνατόν τεντωμένο (και στριμμένο πάρα πολλές φορές γύρω από τον εαυτό του).
γίνεται για να συλλάβουν στο πιτς φυτίλι που λένε
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!
Τyler τέλειο!!!
Προτείνω αμεσότατη ευθανασία.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξυπνήσουν αυτά τα ζωντόβολα αύριο το πρωί.
Το συγκεκριμένο "ιδρυμα" έχει όντως κατακλέψει μια κακομοίρα από το χωριό μου που έχει άρρωστο παιδί...
Κάποτε είχα ανακαλύψει ένα θρησκευτικό σάιτ που περιείχε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξομολόγησης με τον αριθμό της πιστωτικής κάρτας.
Είχα γράψει τα καντήλια της αρκούδας και μετά έλαβα μέηλ από κάτι χριστιανόπουλα που με καταριόντουσαν να πάθω καρκίνο!
Κρίμα που δεν το θυμάμαι να σας το δώσω...
Βρομιστεράκι+Tyler = RESPECT!!!
Δύο χιλιάδες χρόνια αμάσητο το καταπίνουν, τώρα θα αλλάξουν;
Ξέρετε γιατί η παναγία αυτή της Ρόδου ονομάζεται Τσαμπίκα; Ε... μάθετέ το λοιπόν: Το 88 π.χ. ο Μιθριδάτης ο Ευπάτωρ πολιορκεί την ρωμαιοκρατούμενη Ρόδο. Έχει κατασκευάσει μια πελώρια ελέπολη (πολιορκητική μηχανή) στηριγμένη σε δυο πλοία. Στην κορυφή της ελέπολης τοποθετεί μια σαμβύκη (ένα είδος πύργου, που αποτελείται από μετακινούμενες σκάλες προστατευμένες από ξύλινους ταμπλάδες. Τοποθετώντας τη μία σκάλα πάνω στην άλλη μπορούσε κανείς να ξεπεράσει το ύψος των παράκτιων οχυρωμάτων). Η ελέπολις "Σαμβύκη" πλησιάζει τα τείχη της Ρόδου στο σημείο που βρισκόταν ο ναός της Ίσιδας. Μεγάλο πλήθος στρατιωτών ανεβαίνουν στις σκάλες και ξαφνικά η σαμβύκη αρχίζει να καταρρέει και να παίρνει φωτιά. Η πολιορκία λύθηκε και οι Ρόδιοι, αφελείς θρήσκοι όπως και σήμερα, αποδίδουν την καταστροφή της σαμβύκης στην Ίσιδα και ονομάζουν το ναό της "Ίσιδα Σαμβύκη". Όταν επικράτησε ο χριστιανισμός, οι "ρασοφόροι άνθρωποι της εποχής" (σας θυμίζει κάτι αυτό;) γκρέμισαν το ναό της Ίσιδας Σαμβύκης και στη θέση του έκτισαν το ναό της Παναγίας Σαμβύκης που με τον καιρό έγινε Τσαμπίκα.
@ Βρομιστεράκι, holy shit! Τsampikos sucks!
@ Manos, σωστός!
@ Τyler, ζωγράφισες!
@ patsiouri, αν τυχόν το θυμηθείς στο μέλλον ελπίζω να το μοιραστείς μαζί μας..
@ Myshkin, 2000 χρόνια αυνανίζονται και συνεχίζουν!
@ Μούτρο, οι ρασοφόροι είναι οι "καλοί άνθρωποι" που γκρέμισαν και τους αρχαίους ναούς όπως της Ακροπολης φαντάζομαι; Πολύ ενδιαφέρον η ιστορία σου.
Αυτή η αφέλεια μου βάζει ιδέες.
Μήπως θα έπρεπε να τα παίρνουμε από τους δικούς μας όπως αυτοί:
http://eternal-earthbound-pets.com/Home_Page.html
@stardus30
"...οι ρασοφόροι είναι οι "καλοί άνθρωποι" που γκρέμισαν και τους αρχαίους ναούς όπως της Ακροπολης φαντάζομαι;"
Ακριβώς... Έτσι δεν τους ονόμασε ο Παντερμαλής;
Φανταστείτε τώρα καμιά εικοσαριά γυναίκες στον λόφο, στην Ψηλή, να μπαίνουν στο παλιό εκκλησάκι, κρατώντας στην αγκαλιά τους μια πέτρα, σαν να κρατούν μωρό!
Αλλά κι αυτά τα ονόματα «Τσαμπίκας» και «Ψηλή», λίγο να τα παραφέρεις, αμέσως θα καταλάβεις… γιατί δεν τεκνοποιούσαν οι γυναίκες!
Έγραψε Tyler η ατάκα σου!
Α... ξέχασα ν' αναφέρω το πιο παλιό θαύμα της Τσαμπίκας, που συνδέεται φυσικά με τα μεγάλα κτήματα που κατέχει το μοναστήρι στην γύρω περιοχή.
Αυτά τα κτήματα, λένε οι καλόγηροι, ανήκαν σ έναν Τούρκο Πασά, του οποίου η γυναίκα δεν τεκνοποιούσε. Εκείνη μαθαίνοντας για την παναγία, προσευχήθηκε κι έφαγε το φυτιλάκι που έκαιγε στο καντήλι της εικόνας της. Έγινε το θαύμα κι έμεινε έγκυος. Ο Τούρκος δεν μπορούσε να πιστέψει πως το παιδί ήταν δικό του. Ούτε πίστευε πως επρόκειτο για θαύμα. Όταν όμως γεννήθηκε το μωρό, κρατούσε στη μικρή χούφτα του το φυτιλάκι του καντηλιού. Έτσι, ο Τούρκος Πασάς δώρισε στην εκκλησία όλα αυτά τα κτήματα που βρίσκονται γύρω απ το ναό.
Όποιος βρει τι υποδηλοί ο μύθος κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον...
Όλο και κάτι θυμάμαι για την Τσαμπίκα μας, αλλ' αυτό είναι από τα καλύτερα. Μου το διηγήθηκε ένας φίλος μου που είχε πάει στο μοναστήρι παρέα μ' έναν Ιταλό. Όταν ο Ιταλός έμαθε το είδος των θαυμάτων που κάνει η συγκεκριμένη παναγία είπε:
Senza cazzo e senza fica
ne Ciampiko ne Ciampica
που στα Ελληνικά σημαίνει:
Χωρίς π..σο και χωρίς μ...ί
ούτε Τσαμπίκος ούτε Τσαμπίκα!
Φίλε stardust
Ενδιαφέρον και απολαυστικό το άρθρο σου, αλλά και διαφωτιστικές οι παρατηρήσεις του φίλτατου μούτρου. Θα συμπλήρωνα με ένα απόσπασμα από τη «Μιθριδάτειο», όπου περιγράφεται το θαύμα της... σαμβύκης από πρώτο χέρι: (από το http://remacle.org/bloodwolf/historiens/appien/mithridatique.htm)
«[27] Ἡ σαμβύκη δ' ἐπαχθεῖσα τοῦ τείχους ᾗ τὸ τῆς Ἴσιδος ἱερόν ἐστιν, ἐφόβει μάλιστα, βέλη τε πολλὰ ὁμοῦ καὶ κριοὺς καὶ ἀκόντια ἀφιεῖσα. Στρατιῶταί τε σκάφεσι πολλοῖς αὐτῇ μετὰ κλιμάκων παρέθεον ὡς ἀναβησόμενοι δι' αὐτῆς ἐπὶ τὰ τείχη. Οἱ δὲ Ῥόδιοι καὶ τάδε εὐσταθῶς ὑπέμενον, ἕως τό τε μηχάνημα ὑπὸ βάρους ἐνεδίδου, καὶ φάσμα τῆς Ἴσιδος ἔδοξε πῦρ ἀφιέναι πολὺ κατ' αὐτοῦ. Καὶ ὁ Μιθριδάτης ἀπογνοὺς καὶ τῆσδε τῆς πείρας ἀνεζεύγνυεν ἐκ τῆς Ῥόδου...»
Θα σου πρότεινα να συμπληρώσεις το άρθρο σου με τα νέα αυτά στοιχεία που έφερε το μούτρο στο φως.
Φίλε ανορθόδοξε, σ' ευχαριστώ ιδιαιτέρως για το link προς την Μιθριδάτειον... Το έψαχνα καιρό...
Πρώτον, πρέπει να είναι πολύ δύσκολο (ψυχολογικά) να μην μπορεί να τεκνοποιήσει μια γυναίκα.
Δεύτερον, καλά ρε βοιδο-απατεωνο-παπάδες του εκεί ναού, κοροιδεύετε που κοροιδεύετε τις γυναίκες, γιατί δεν τις λέτε τουλάχιστον να καταπιούν σπέρμα (που είναι και πιο κοντά σε αυτό που θέλουν να κάνουν, έναντι του φυτιλακίου);
Αλλά να μου πεις, πως να χρεώσουμε το σπέρμα;;;
Tyler...το λιγότερο που μπορώ να πω είναι οτι έχεις πολύ πολύ χιούμορ.
καλησπερα
Η εκκλησια κανει πολλα τεχνασματα
προκειμενου να εισπραξη.Δεν μου κανει καμμια εντυπωση. Εχω δει και χειροτερα. Διστυχως οι παπαδες πατανε στον ανθρωπινο πονο για να
επωφελειθουν.Οπως και πολλοι αλλοι.
Δεν μπορω να κοροιδεψω αυτους τους ανθρωπους που ελπιζουν, μαλλον τους λυπαμαι.
Τελικά η επιστήμη την τύφλα της δεν ξέρει....
Αντί να δίνουν οι απατεώνες οι γιατροί στις γυναίκες να μασάνε φυτίλια και να μυρίζουν κρίνους, τις παραμυθιάζουν με εξωσωματικές και άλλες τέτοιες μπούρδες...
Δημοσίευση σχολίου